Interpretace pojmu nevyřízená reklamace

Na základě rozsudku Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011:
„Lze uzavřít, že stanoví-li zákon o ochraně spotřebitele lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; tím zabrání vzniku nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.“

Podnikatel tedy musí spotřebitele vyrozumět. Pozor ale! Na druhou stranu musí být objektivní existence vady (rozsudek NS sp. zn. 33 Cdo 1711/2009 ze dne 21. 10. 2010). Pokud nebude reklamace uznána, nelze od smlouvy odstoupit, ani když ji podnikatel nevyřídí (a nevyrozumí) do zákonem stanovených 30 dní.

Autor: Martin Loučka

/ číst více /