Dobrý den, prosím o radu.
Můj dotaz je:
V jednom místním obchodě jsem objednal obložkové zárubně a dveře. Odstín (typ) dekoru jsem vybíral z tištěného katalogu a při objednávce jsem zaplatil zálohu 15 tis a 15 tis jsem doplácel při převzetí, jen odstín dveří neodpovídal barvě v katalogu a dveře jsou v úplně jiné barvě. Nicméně jsem na to upozornil, ale obsluha obchodu se ohradila, že jsem objednal typ dekoru, který je v pořádku. Ale na to, že barva není ani náznakem shodná v katalogu nereagovala.
Nyní celou zakázku reklamuji, ale vedení obchodu naznačilo, že reklamace v žádném případě nebude realizována, jelikož to bylo zboží na objednávku. Obchod je tedy pouze prostředník, jelikož obchod zboží objednávalo u svého dodavatele. Já jsem tedy reklamoval u obchodu a ten dále prý poslal reklamaci dodavateli (dveře solodoor). Při reklamaci jsem nic nepodepisoval. Reklamace proběhla pouze ústním jednáním a doložením fotografií reálného dekoru dveří.
Jelikož byla zakázka z mé strany zcela zaplacena, tak jsem si vše odvezl, ale nerozbalil (vše je v transparentní folii, obal tedy nebylo nutné narušit).
Potřebuji radu jak postupovat, jelikož bylo dodáno zboží, které neodpovídá nabídce co se týká barvy. Existuje nějaký zákon, který je na mé straně a budu moci zboží vrátit a to tak, že výměnou za správné zboží, nebo vrácením částky?
Velice děkuji za radu.
Martin Červený / číst více /